suka blog ini?(^^)

May 31, 2011

Sutera BiDadari by RamLee Awg Mursyid

Judul: Sutera Bidadari
Penulis: RAM
Penerbit: Alaf 21

'Kehidupan selepas mati adalah lagi panjang berbanding kehidupan sebelum mati'
Novel yang saya nanti-nantikan setiap tahun (2 kali setahun gak), novel RAM memang tidak pernah mengecewakan saya setiap kali membacanya. Tajuk yang amat menarik dan cantik, dalam kesinambungan Bagaikan Puteri ini, RAM suka menggunakan 'title' untuk wanita seperti 'puteri', 'ratu', 'bidadari' selain daripada 'Sang pencinta' dan 'Cinta Sufi'... sangat cantik dengan cover wanita yang seakan memakai purdah tapi tetap cantik dan menawan. Cerita mengenai Laksamana Sunan / Saifuddin Jalis, kisah pengembaraanya, pertarungannya, cintanya pada Allah dan RAsul serta cinta fitrah yang Allah kurniakan kepadanya, sangat bertuah wanita yang memilikinya....----> RATNA SANG RATU. Antara Novel-novel bagaikan puteri ini, Sutera Bidadari adalah yang paling best selepas Cinta Sang Ratu, seperti biasa RAM suka membuatkan kita tertanya-tanya siapakah 'Saifullah' pada abad 21 dan siapakah sebenarnya 'Sang Dewi' itu, saya rasa tidak sabar sehingga sanggup melompat untuk mengetahui siapa mereka ini, sesuatu yang amat menggembirakan saya akhirnya... (Selepas ini saya akan ulang baca buku ni betol2)hehe... Jalan cerita yang menarik, thriller dan suspen pasti tidak akan lari dari tema RAM pada setiap bukunya, sebab itulah...kita tidak sabar untuk mengetahuinya, biasanya jawapan ada di penghujung cerita... Apa yang pasti selepas membaca novel ini, saya benar-benar tidak sabar untuk membaca buku beliau seterusnya (sambungan Sutera Bidadari), novel beliau selepas ini? Pastilah ada..Fiksyen 302, hmm... saya dapat agak mesti pembunuhan akan berlaku lagi... Semoga Allah melanjutkan usia RAM dan dapat menghasilkan karya-karya yang terbaik dan unik... untuk Novel Sutera Bidadari ini, saya bagi 5/5. Terbaik!!! Tahniah RAM!!

No comments:

Post a Comment