suka blog ini?(^^)

Sep 27, 2011

ANTASIA:SATU PERMULAAN BY NURFA A.K.A RATU BULAN


Judul: Antasia: Satu permulaan
Penulis: Nurfa a.k.a Ratu Bulan
Penerbit: One Nusantara

Novel fantasi memang antara favaourite, and novel ini memang benar-benar membuatkan kita berimaginasi, saya mulakan dengan watak-watak dalam novel ni, Lucas, Luna Lusia, Sky, Romeo & Juliet... Saya rasa watak utama dalam novel ini adalah Lucas & Luna walaupun cerita Lucas dalam novel ini tidak banyak tapi saya suka dengan watak Lucas, tidak banyak watak lucas sebab dalam novel ini kebanyakannya adalah imbas kembali dari diari Luna yang sedang di baca oleh Lucas sendiri. Permulaan cerita yang menarik, pertengahan cerita yang menarik sehinggalah ke penghabisan cerita, kita boleh imagine macam mana dunia Antasia itu, pertarungan, game, kuasa magik (power) yang ada pada mereka apabila berada di dunia Antasia, memang tidak logik kan? Tapi Fantasi adalah Fantasi, cerita adalah cerita, tak perlu pemikiran logik kalau ianya berdasarkan fantasi, bukan?(^^) Sangat-sangat teruja menantikan kesinambungan novel ni, tahu dari penulis sendiri,akan ada buku sambungan iaitu ANTASIA: PERTARUNGAN TERAKHIR, kalau tak silap sayalah tajuk dia itu... excited nak tengok Lucas beraksi pula, misi dia nak cari Luna, cantik kan nama tu? Suka dengan nama Lucas & Luna, macam dalam final fantasy plak,hehe... Selain daripada Luna & Lucas, saya juga minat dengan watak Sky, semua best...


Oh ya, saya beli novel ni terus dari penulis sendiri, siap kena sign lagi..hehe.. Anyway, Thanks Ratu Bulan! Walaupun kita tak pernah jumpa tapi saya akan sentiasa sokong novel anda...(^^) Sekarang tak sabar nak tunggu pulak novel Hikayat Cinta, rindu dengan Alex & Apy..hehe harap dapat diterbitkanlah ya...

Lupa pula, saya bagi full 5 stars! untuk novel ni...

P/s: Aku dengan hidup aku...:(

6 comments:

  1. Assalamualaikum dan hai kwn blogger.post yg sgt mnarik.kita sma2 gila novel la ye?haha.if u don't mind please visit my blog http://epymimixoxo.blogspot.com and be my follower.sya bdk bru bljr tntng blog2 ni.hrap kmu dpt mmbntu sya tuk mramaikn follower sya.tq. :D

    ReplyDelete
  2. Sbb sya dh bace tapi ade sambungan nye kn

    ReplyDelete
  3. Bile nk keluar pertarungan akhir,saya dh lame tunggu😭

    ReplyDelete