suka blog ini?(^^)

Dec 20, 2011

HAti Bergetar Rindu by Dhiya ZafiRa

Judul: Hati Bergetar Rindu
Penulis: Dhiya Zafira
Penerbit: Alaf 21


It's time to review Novel! Hati bergetar Rindu oleh Dhiya zafira... Kisah Ari dan Sid, pertemuan yang ditakdirkan, percintaan yang singkat sebelum mereka memulakan kehidupan baru di negara orang. First impression: Very good Novel! Secara terus terang saya tidak pernah membaca novel karya penulis ini, tapi apabila membaca novel Hati bergetar rindu, saya teruja kerana ia bukannya kisah cinta semata-mata tapi apa yang saya mahu dalam sesebuah novel ada di sini! Penulis memasukkan elemen thriller sedikit tetapi tidak gagal, elemen itu berjaya dimasukkan dalam novel cinta ini.. sangat menarik, lebih-lebih lagi apabila babak kedua-dua watak utama bertemu semula dan tidak menyangka mereka bertemu dalam keadaan yang tidak terduga sama-sekali... Akibat salah faham mereka berpisah begitu sahaja sehinggalah terjadinya satu kes pembunuhan bersiri dan kesemua mangsanya adalah wanita, mereka berdua bertemu semula. Sangat menyentuh perasaan kisah ini, ternyata cinta mereka tidak pernah berubah dan saya sangat menyukai watak Sid sebagai watak lelaki utama dalam cerita ini... Saya sebagai peminat novel bergenre Thriller sesekali terlihat ada sedikit kekurangan di sini, tapi cuma sedikit dan tidak menjejaskan seluruh cerita. Novel yang sangat menarik, anda yang meminati novel cinta + thriller mesti baca novel ni. Dari awal sampai akhir memang tidak membosankan...Nak tahu selanjutnya tentang novel ini, kena baca sendiri. Saya bagi 4.5/5 untuk novel ini. Tahniah penulis Dhiya Zafira!

No comments:

Post a Comment