suka blog ini?(^^)

Jan 19, 2011

Bunga Syurga Oleh Anita Aruszi~

Baru habis baca pada hari ini, saya cuma menghabiskannya dalam masa 2 hari sebab saya tak sabar tahu di akhir cerita...Bunga Syurga, memang dah lama saya nak baca buku ni, order dari penulis sendiri sebab Stok dah habis kat Kaki Novel. Memang tidak dinafikan yang saya memang minat hasil tulisan penulis ni. Baca macam tengok drama, saya memang suka buku tebal mcm ni, lagi tebal lagi bagus. Buku ni dah tebal tapi masih tak puas..harap ada Bunga Syurga 2 pulak.. Cerita mengenai Nurul Hijjaz dan Riffki Aidan, dua watak yang saya suka, tidak ketinggalan juga watak Daniel Iqbal. Tiga watak utama tapi cukup puas hati, diadunkan menjadi satu cerita, satu peristiwa, satu masalah yang berhubungkait. Banyak persoalan dan kita cuma dapat jawapan di pengakhiran cerita. Semua rahsia terungkai. Pertemuan Hijjaz dan Riffki takdir Tuhan yang telah menyatukan dua keluarga. Sarat dengan permasalahn Cinta 3 segi dan keluarga, kedua-dua watak lelaki berbeza tapi menyintai satu wanita yang sama, dendam seorang Ayah, pengorbanan seorang Ibu, kekecewaan seorang datuk, keliru tentang perasaan yang tidak terluah, takut dikecewakan, kasih sayang, pengorbanan seorang adik... dan dua hati yang saling memendam perasaan... semua bersatu dalam Bunga Syurga... Saya bagi 4.999 untuk novel ni... Nak tahu kenapa tak bagi 5? Sebab saya tak puas baca buku ni, saya nak sambungan lagi..hehe. Tahniah Anita Aruszi! Teruskan berkarya...

P/S: Today is my 24th birthday, syukur pada Allah..Alhamdulillah... hmm..lepas ni nak baca apa lagi erk?

No comments:

Post a Comment